Derékfájás és csípőízület


  1. Deréktáji idegbecsípődés – a derékfájdalom egyik leggyakoribb oka
  2. Összefüggés a derék- és tomporpanaszok között Thessalonikiben az Ortopéd Klinika munkacsoportja Fares Sayegh és munkatársai ötéves utánkövetéses vizsgálatban nőbeteg esetét elemezték, akiknek krónikus derék- illetve a derékből a csípőtájra, combba vagy térd alá is sugárzó fájdalmuk volt.
  3. Súlyos ízületi betegségek
  4. Számos olyan tevékenység van, amely csípőfájdalmat okozhat.
  5. Izületi gyulladás gyógyszer
  6. Boka anatómia

Címkék: csípőcsípőmobilitásfascialazításgerincgerincvédelemmobilitásporckorongsérvstretching Meglepő lehet elsőre, de a csípő megfelelő mobilitása kulcsfontosságú a gerinc és főleg az ágyéki gerinc egészsége tekintetében.

Ha csökken a csípőmobilitás, jó eséllyel nézünk deréktáji fájdalmak elébe. Ennek oka, hogy a kieső mobilitást az egyébként stabilra tervezett medence- és lumbális ízületek akarják kompenzálni.

Márpedig amit stabilra terveztek, azt nem szerencsés akár csak egy kicsit is több derékfájás alhasi fájdalom férfiaknál bírni. A medence és a lumbális gerinc testünk középpontjában helyezkednek el, így érhető, hogy ennek a területnek a stabilitása nagy jelentőséggel bír. Tudta ezt a természet is, ennek köszönhetően sem az SI-ízület a keresztcsont és a derékfájás és csípőízület között lévő ízületsem a lumbális gerinc csigolyái közötti ízületekben nincsen sok mozgáslehetőség.

Tény, hogy ami van, arra a csekélyre mind szükségünk van, de többre semmiképpen nem!

Márpedig ha a csípő nem kellőképpen mozgékony, kénytelen a hozzá legközelebbi másik terület kisegíteni ezt hívjuk kompenzációnakaz pedig az imént említett két ízület i sor lesz. És ilyenkor az az érdekes helyzet alakul ki, hogy bár a probléma gyökere a csípőnknél van, a fájdalom mégis deréktájon, esetleg az SI-ízületnél lesz.

derékfájás és csípőízület

A csípőben fokos hajlítási lehetőség van. Nyújtott térdnél valamivel kevesebb. Ha viszont csökken ez a mozgástartomány, akkor a derék hajlításával fogjuk kompenzálni ezt a deficitet. Gondoljunk azokra, akik nyújtott térddel nem tudnak egyenes háttal ülni a talajon.

Csípőfájdalom – Ágyékba sugárzó fájdalom okai

Pedig az csak 90 foko s flexió! Ugyanígy tesznek, ha előre kell hajolni, csípőhajlítás helyett itt is törzshajlítás domborítás lesz a mozdulatból. És ugyanez a helyzet a mélyguggolásnál is, csökkent csípőflexiónál sajnos bebillen a medence és domború lesz a derék. Mi okozhatja ezt?

Deréktáji idegbecsípődés – a derékfájdalom egyik leggyakoribb oka

Minden bizonnyal a hátul futó izmok főleg a ham stringek és a hosszú adduktorok rövidülése, illetve a hátul futó fasciák letapadása. Hova vezethet ez az állapot?

derékfájás és csípőízület

Mindezek a porckorongok helyzetét főleg súlyterhelés alatt rossz irányba befolyásolják, ami porckorongsérvhez vezethet. Megoldás: a hátul futó fasciák lazítása hengerrel és manuálisanszükség esetén triggerpontok oldása, hamstringek és hosszú adduktorok nyújtása dinamikus, aktív és passzív stretching technikákkal.

derékfájás és csípőízület

A csípőben nem valami sok a hátrafelé irányuló mozgástartomány, csekély 10 fok. De erre mind szüksége van!

Fáj a derekad? Lazítsd a csípődet!

Ha még sincs meg ez a kevés, akkor újfent a lumbális gerinc fogja kisegíteni, az fog hátrafelé elmozdulni, ami a derék hátrahajlításában mutatkozik meg. Nem kell itt extrém hátrahajlításra gondolni, hiszen magában a csípőben sem óriási ez az elmozdulás. Ahhoz viszont éppen elegendő, hogy a hátul elhelyezkedő gerincízületeket, derékfájás és csípőízület SI-ízülete t stresszelje ez az apró, de rendszeres hátrahajlítás.

Szamosi Szilvia, reumatológus szakorvos A betegség, a nevéből is adódóan, gyulladásos ízületi betegség, mely a sacroiliacalis ízületet érinti.

Az ember egyik legalapvetőbb mozgásához, a járáshoz is szükséges a csípő hátrafele irányú mozgáslehetősége. Mikor jobb lábbal előre lépünk, a bal lábunk hátul marad — ha a bal csípő nem eléggé tud hátramozdulni, akkor a medence megbillen előre és egy kis hátrahajlítás fog történni a gerincen, ami minden egyes lépésnél megismétlődik.

És ez még csak a járás volt, de ezzel a nem megfelelő csípővel esetleg sportolunk is, ahol a futás, a kitörés, haránt guggolás és jópár jógagyakorlat során még fokozottabban kellene hátramozdítanunk a csípőnket.

derékfájás és csípőízület

Logikusan a csípő előtt haladó izmok főleg a csípőhorpasz, egyenes combizom és a combpólyafeszítő izom, illetve a rövid adduktorok és fasciák nem megfelelő nyújthatósága, állapota.

Az előrebillenő medece miatt fokozódik a lumbális lordózis, amely a hátul futó kisízületek stresszelheti.

A csípő-keresztcsonti ízület gyulladása (sacroileitis)

Illetve az SI-ízületben is nemkívánatos elmozdulást produkálhat, ami pedig ezt az ízületet terheli. Megoldás: az elől futó fasciák lazítása hengerrel és manuálisanszükség esetén triggerpontok oldása, az imént említett izmok nyújtása dinamikus, aktív és passzív stretching technikákkal.

Legutóbbi bejegyzések.